Події сьогодення вносять значні коригування у діяльність кожного. Втім, деякі напрями діяльності Асоціації є незмінними і лише посилюються в умовах оточуючої невизначеності. Наразі у фокусі експертна робота, вибудовування працездатних моделей, що змінюють ринок будуть працювати тривалий час, увага до сфер, що одночасно є суспільноважливими та перспективними для страховиків.
Цим параметрам повністю відповідає напрям державно-приватного партнерства у медичному страхуванні.
Питання щодо медичного страхування, реформи фінансування охорони здоров’я та впровадження електронних механізмів, системи Універсального медичного охоплення, розвитку електронної охорони здоров’я є пріоритетними у діяльності Асоціації протягом всього часу її існування, адже учасники НАСУ за результатами 2022 року утримують 83% ринку добровільного медичного страхування України, а за результатами 6 місяців 2023 – 88,9%.
У зв’язку з цим НАСУ вітає зусилля МОЗ щодо медичного страхування та нещодавно ухвалену Дорожню карту впровадження медичного страхування, підтримує аргументи та кроки, у ній визначені.
Впевнені, що співпраця бізнесу та Держави може позитивно впливати та проникнення та здешевлення медичного страхування. Також така взаємодія здатна частково вирішити проблему витрат «з кишені» на охорону здоров’я, буде забезпечувати залучення приватного сектора як повноправного учасника системи охорони здоров’я, залучення додаткового фінансування як комплементарного, так і додаткового ДМС, розвитку електронної системи охорони здоров’я. Страховики в рамках врегулювання страхових випадків можуть також забезпечувати контроль за діяльністю закладів охорони здоров’я в частині використання фінансування, а також раціонального та адекватного призначення лікування пацієнтам.
Переконані, що необхідним та вагомим внеском у започатковану реформу буде спільне об’єднання зусиль Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Верховної Ради України, Національного банку України та Міністерства охорони здоровʼя.
Серед першочергових конкретних кроків, що є необхідними для реалізації, зокрема, і згаданої Дорожньої карти, і норм, закладених у Проєкті Стратегії розвитку системи охорони здоров’я до 2030 року від 23 лютого 2022 року, і прав, наданих страховикам при врегулюванні страхових випадків статтями 102 та 103 нового Закону «Про страхування», вбачаємо необхідність розвитку моделі державно-приватного партнерства в електронній системі охорони здоров’я, зокрема, опрацювання варіантів долучення страховиків до електронної системи охорони здоров’я.
Для успішного реалізації вказаного НАСУ звернулася до основних стейхолдерів із ініціативою внесення відповідних законодавчих змін для долучення страховиків до обміну даними із електронною системою охорони здоров’я.
Оскільки завданням НАСУ є участь в розробці та вдосконаленні законодавства у сфері фінансових послуг, в тому числі у сфері страхування, організація та проведення експертизи актів, та реалізація інших проектів, які сприяють становленню і розвитку ринку страхових послуг, НАСУ готова надавати власну експертизу та дані, опрацьовувати проєкти та надавати пропозиції, проводити аналіз та апробацію щодо проєктів, що передбачають роль страховиків у медичній системі України або залучення додаткового фінансування у медичну галузь, створення єдиного медичного інформаційного простору, розвитку електронної охорони здоров’я та електронної системи охорони здоров’я.
НАСУ не зупиняється та продовжує запроваджувати найкращі практики на ринку страхування та сприяти розбудові платоспроможного, стійкого, конкурентного ринку страхування в Україні з належним захистом прав споживачів послуг страхування.