Правомірність позиції страховика та початок відліку строку виплати при спорі щодо СТО.

Питання

Відповідь

За обставин, коли потерпіла особа не погоджується на ремонт авто на СТО, запропоновані СК, та СК не згодна сплачувати страхове відшкодування на рахунок СТО потерпілої особи, залишається опція – сплата страхового відшкодування на банківський рахунок потерпілої особи.

У такому випадку СК надсилає лист про надання заяви на виплату з реквізитами потерпілої особи, проте, потерпіла особа його ігнорує і продовжує наполягати на сплаті страхового відшкодування на рахунок «своєї» СТО. Тому Страховик очікує заяву на виплату з реквізитами потерпілої або її згоду на СТО за вибором Страховика.

За таких умов:

1) Чи буде вважати НБУ таку позицію СК в режимі очікування заяви на виплату від потерпілої особи про сплату страхове відшкодування на її рахунок правомірною?

2) У разі подання в подальшому потерпілою особою заяви на виплату на її рахунок – чи буде вестися відлік строку для сплати страхове відшкодування з моменту отримання СК першої заяви на виплату про сплату страхове відшкодування на рахунок СТО потерпілої особи? Бо в такому випадку буде необхідність доплачувати пеню.

Порядок розрахунку строків прийняття рішення за заявою про страхову виплату визначений у частинах четвертій, п’ятій і шостій статті 32 Закону № 3720.

Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 34 Закону № 3720 страховик зобов’язаний у строк, передбачений частиною п’ятою статті 32 Закону № 3720, письмово у спосіб, зазначений у заяві про страхову виплату, повідомити заявника про прийняте за його заявою рішення. Страховик зобов’язаний здійснити страхову виплату протягом трьох робочих днів з дня направлення заявнику повідомлення про прийняте рішення за його заявою про здійснення такої виплати. У разі прийняття рішення про відмову у здійсненні страхової виплати страховик зобов’язаний у повідомленні про прийняте рішення зазначити підстави для його прийняття.

Абзацом другим частини пʼятої статті 32 Закону № 3720  встановлено, що у разі повідомлення страховиком заявника протягом строку, встановленого частиною четвертою цієї статті, про неподання ним одного чи кількох документів, передбачених частиною третьою цієї статті, перебіг граничного строку для прийняття рішення за заявою про страхову виплату зупиняється з дня надання (надсилання) такого повідомлення та поновлюється з наступного робочого дня після отримання страховиком таких документів у повному обсязі (останнього документа з усіх необхідних у разі надання їх не в повному обсязі).

Питання здійснення страхової виплати у разі пошкодження транспортного засобу, зокрема щодо відшкодування вартості відновлювального ремонту пошкодженого внаслідок дорожньо-транспортної пригоди транспортного засобу врегульоване статтею 27 Закону № 3720.

При цьому, на думку Національного банку, незгода страховика із здійсненням відшкодування на рахунок особи, яка відповідно до своїх установчих документів має право здійснювати діяльність з ремонту транспортних засобів, обраної потерпілою особою, має бути обґрунтованою, у відповідності до закону, з урахуванням усіх обставин справи.